Adresonderzoek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Verplicht Aanduiding van verplicht veld

Wilt u iemand laten uitschrijven die niet meer op uw adres woont? Bijvoorbeeld omdat u steeds post krijgt voor oude bewoners? Of omdat iemand zich niet wil uitschrijven? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten.

Wat doet de gemeente?

De gemeente probeert het woonadres te achterhalen van de persoon die op uw adres staat ingeschreven. Vervolgens kan de gemeente deze persoon uitschrijven of overschrijven naar een nieuw adres.

Hoe lang duurt het?

Het adresonderzoek duurt ongeveer 12 weken. Bij bijzonderheden kan dit langer zijn. Na afloop van het onderzoek ontvangt u bericht over hoeveel personen op uw adres staan ingeschreven.

Wat heeft u nodig bij deze aanvraag?

U moet een kopie van uw huur- of koopcontract meesturen.

DigiD

 

Voor dit formulier moet u inloggen met DigiD.

Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht voor elektronische diensten. DigiD staat voor Digitale Identiteit.

Het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren.

Uw eigen DigiD kunt u aanvragen via www.digid.nl. Daar vindt u ook meer informatie over DigiD.